Iepriekš ne UIN likumā, ne Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā (UCAL) nebija noteikta īpaša kārtība un atviegloti nosacījumi UIN piemērošanai ziedojumiem, kas palīdz cietušajiem Ukrainā. Šā gada 7. aprīlī stājās spēkā UCAL grozījumi, kas paredz to papildināt ar jaunu 11.4 pantu: Uzņēmumu ienākuma nodokļa atvieglojums ziedotājam. Šajā rakstā – par šo speciālo normu un tās piemērošanu.
UCAL 11.4 pantā noteikts, ka nodokļu maksātājam, kas veic ziedojumus palīdzības sniegšanai Ukrainā, ir tiesības neiekļaut ziedojumu summu UIN apliekamajā bāzē un nepiemērot UIN likuma 12. panta pirmo daļu, ja vienlaikus izpildās šādi kritēriji:
Vispārīgais regulējums paredz, ka ziedotāji var izmantot vienu no trim atvieglojumiem saskaņā ar UIN likuma 12. panta pirmo daļu. Katrai atvieglojuma metodei ir noteikts ziedojuma apmērs, ko drīkst neiekļaut ar UIN apliekamajā bāzē. Ja uzņēmums izmanto UIN atvieglojumu saskaņā ar 12. panta pirmo daļu, tad UIN deklarācijā jānorāda informācija par izmantojamo atvieglojuma metodi un ziedojuma apmēru, kam var piemērot UIN atvieglojumu.
Ja uzņēmums izmanto UCAL noteikto īpašo kārtību ziedotājiem, tad ziedojuma summu pilnā apmērā attiecina uz izdevumiem, kas saistīti ar saimniecisko darbību, to nav jāiekļauj UIN apliekamajā bāzē un nav jāapliek ar UIN.
Uzņēmumam, kas piemēro atvieglojumu saskaņā ar UIN likuma 12. panta pirmo daļu, jānodrošina, ka ar ziedojuma saņēmēju ir noslēgts ziedojuma līgums. Turpretī, ja UIN atvieglojuma režīmu piemēro saskaņā ar UCAL, tad līguma slēgšana nav obligāta.
Tādējādi, veicot ziedojumus palīdzības sniegšanai cietušajiem Ukrainā, uzņēmums var izvēlēties turpināt UIN likuma 12. pantā noteiktos atvieglojuma veidus vai piemērot UCAL paredzēto atvieglojumu. Piemērojot 12. panta atvieglojumus, tāpat kā līdz šim, jāievēro visi pantā paredzētie noteikumi. Piemērojot speciālo normu, uzņēmumam jāpārliecinās, ka ziedojumu saņēmējam ir atbilstošs statuss un uzņēmuma nodokļu parāds nav lielāks par 150 EUR, kā arī pareizi jānorāda ziedojuma mērķis.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuArvien vairāk tiek runāts par to, kā dzīvot zaļi. Arī uzņēmumi cenšas iet zaļo ceļu, domājot par savu ilgtspēju, resursu efektīvāku izmantošanu un izmaksu samazināšanu. Pēdējā laikā pieaug pieprasījums pēc elektromobiļiem, ko apliecina CSDD dati šā gada 1. janvārī – elektromobiļu skaits no 2022. gada sākuma palielinājies par 81%. Šajā rakstā aplūkosim uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) sekas, iegādājoties elektromobili.
Ir pagājis labs laiks, kopš mūsu ikdienu izmainīja Covid-19. Pandēmijas dēļ ieviestās izmaiņas biznesa vidē un tieši nodarbinātībā ir kļuvušas par ierastu ikdienas daļu, augot interesei par attālinātā un hibrīddarba modeli. Šāda darba organizācija ļauj darbiniekam izvēlēties arī vietu vai valsti, no kuras veikt savus darba pienākumus. Taču neierobežotās pārvietošanās iespējas var radīt nodokļu riskus uzņēmumam, kurā darbinieks strādā. Šajā rakstā aplūkosim, vai uzņēmumam noteiktos apstākļos var rasties pastāvīgās pārstāvniecības (PP) risks, vadības līmeņa darbiniekam strādājot attālināti, un kāda ir citu valstu nodokļu administrācijas nostāja, lai noteiktu riskantākās valstis.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).