2019. gada 21. maijā informējām MindLink.lv lasītājus par Eiropas Savienības Tiesas (“EST”) spriedumu lietā C-235/18 Vega International par PVN piemērošanu situācijā, kurā uzņēmums nodod dažādu degvielas piegādātāju degvielas kartes saviem meitas uzņēmumiem, kuri kā PVN maksātāji ir reģistrēti dažādās ES dalībvalstīs, un veic norēķinus starp meitas uzņēmumiem (degvielas faktiskajiem patērētājiem) un degvielas faktiskajiem piegādātājiem. Ņemot vērā šo EST spriedumu, VID ir publicējis metodisko materiālu par PVN un akcīzes preču aprites normatīvo aktu prasību piemērošanu darījumos ar degvielu, izmantojot degvielas kartes. Šajā rakstā aplūkots VID sniegtais viedoklis par nodokļu tiesiskā regulējuma piemērošanu darījumos ar degvielas kartēm.
VID savā metodiskajā materiālā ir mēģinājis nodalīt tādus darījumus ar degvielas karti, kas tās izdevējam uzskatāmi par pakalpojuma sniegšanu, no darījumiem, kas uzskatāmi par degvielas piegādi. Ar degvielas karti šajā metodiskajā materiālā tiek saprasts instruments personas identifikācijai degvielas uzpildes stacijā un darījumu uzskaitei, bet ne maksājumu funkcijas nodrošināšanai. Degvielas karte tās lietotājam ļauj saņemt degvielu un citas preces vai pakalpojumus tās izdevēja sadarbības partneru degvielas uzpildes stacijās.
Preču piegāde
Metodiskajā materiālā norādīts, ka degvielas kartes izdevēja darbība ir klasificējama kā preču piegāde degvielas kartes lietotājam, ja starp izdevēju un lietotāju noslēgtais līgums tieši nosaka šādus aspektus:
Metodiskajā materiālā norādīts, ka degvielas kartes izdevējam šādas darbības veikšanai nav nepieciešama speciālā atļauja (licence) degvielas mazumtirdzniecībai, ja degvielas piegāde tiek veikta no licencēta degvielas tirgotāja speciālajā atļaujā (licencē) degvielas mazumtirdzniecībai norādītās darbības vietas un tirgotājs nodrošina degvielas uzpildi kartes izdevēja vārdā un interesēs. Starp licencētu degvielas tirgotāju un kartes izdevēju jābūt noslēgtam līgumam par degvielas iegādi un tās turpmāku realizāciju. Izdevēja ienākumiem jāveidojas no cenas starpības, kas rodas no degvielas tirgotāja nopirktās un kartes lietotājam pārdotās degvielas cenas.
Pakalpojuma sniegšana
Degvielas kartes izdevēja darbība ir klasificējama kā pakalpojuma sniegšana kartes lietotājam, ja atbilstoši EST spriedumam lietā Nr.C-235/18 vienlaikus pastāv šādi apstākļi:
Jāatzīst, ka robeža starp to, vai tiek veikta preču piegāde vai arī tiek sniegts pakalpojums, ir netverama. Ja degvielu tieši uzpilda pie tās tirgotāja, ir grūti pierādīt, ka sākotnēji notikusi faktiskā īpašumtiesību pāreja degvielas kartes izdevējam un kā tiek nodrošināts tas, ka degvielas tirgotājs veic piegādi kartes izdevēja vārdā un interesēs. Tāpat praksē lielākoties degvielas kartes izdevēja ierobežojumi kartes izmantošanā ir nosacīti, lai varētu uzskatīt, ka tās lietotājs neizlemj par preču piegādes vietu, apjomu, kvalitāti, iegādes laiku un veidu, kādā preces tiks izmantotas. Arī visas ar preču iegādi saistītās izmaksas praksē vienmēr sedz degvielas kartes lietotājs.
Tādējādi, mūsuprāt, darījumos ar degvielas kartēm pastāv augsts risks, ka VID pārklasificēs degvielas kartes izdevēja veiktus preču piegādes darījumus tās lietotājiem par finanšu pakalpojumu. Lai nodokļa maksātāji sevi pasargātu no iespējamām nodokļa saistībām un no tā izrietošām sekām, darījumos ar degvielas kartēm vai elektrisko transportlīdzekļu uzlādes kartēm iesakām katra nodokļa maksātāja biznesa modeli saskaņot ar VID un saņemt uzziņu par nodokļu tiesiskā regulējuma piemērošanu katra nodokļa maksātāja darījumiem ar degvielas kartēm vai elektrisko transportlīdzekļu uzlādes kartēm.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuIepriekšējās nedēļas Īsziņā 06.04.2021 aprakstījām PVN piemērošanu situācijās, kad uzņēmumi piedāvā saviem darbiniekiem bezmaksas ēdināšanu darba laikā, kā arī transportu uz darba vietu un atpakaļ, lai nodrošinātu saimnieciskās darbības nepārtrauktību, it īpaši Covid-19 krīzes laikā. Šajā rakstā – par šāda lēmuma IIN un UIN sekām.
Gan pirms Covid-19 krīzes, gan jo īpaši pašlaik uzņēmumi savas saimnieciskās darbības nepārtrauktības nodrošināšanai piedāvā darbiniekiem bezmaksas ēdināšanu un transportu uz darba vietu un atpakaļ. Šajā rakstā – par šāda lēmuma iespējamām PVN sekām.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).