Divus gadus pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā šā gada 23. februārī Eiropas Savienības (ES) Padome pieņēma 13. sankciju paketi. Ar mērķi atbalstīt Ukrainu un pastiprināt ierobežojumus pret Krievijas militāro un aizsardzības nozari, kā arī vēršot ierobežojumus pret fiziskām un juridiskām personām no trešām valstīm, ES Padome ir noteikusi vairākus ierobežojošus pasākumus, ar kuriem varat iepazīties šajā rakstā.
13. sankciju paketes ierobežojumi ir vairāk vērsti pret militāro un aizsardzības nozari un ar to saistītām personām, tiesu iestāžu darbiniekiem, politiķiem un personām, kas atbildīgas par Ukrainas bērnu nelikumīgu deportāciju un iesaistīšanu militārajās darbībās. Sarakstā jau ir iekļautas vairāk nekā 2000 fiziskas un juridiskas personas, pret kurām vērsti sankciju ierobežojumi.
Ar jaunāko sankciju paketi ES Padome ir noteikusi ierobežojošus pasākumus vēl 106 fiziskām personām un 88 juridiskām personām, tostarp Baltkrievijas Sarkanā Krusta ģenerālsekretāram un Ziemeļkorejas galvenajam raķešu birojam (Missile General Bureau), kā arī vairākiem Baltkrievijā reģistrētiem labdarības fondiem.
Sankciju sarakstā iekļautajām personām tiek iesaldēti aktīvi, kas nosaka arī aizliegumu ES pilsoņiem un juridiskām personām padarīt līdzekļus pieejamus sankcionētajām personām un uzņēmumiem. Turklāt sankciju sarakstā iekļautajām fiziskajām personām ir noteikts ceļošanas aizliegums, kas neļauj tām ieceļot ES teritorijā un šķērsot to tranzītā.
Lai mazinātu Krievijas militārās un rūpnieciskās spējas un stiprinātu noteiktos tirdzniecības ierobežojumus, ES Padome ir paplašinājusi IV pielikumu Regulai (ES) 833/2014, iekļaujot vēl 27 Krievijas un trešo valstu uzņēmumus. Pielikumā ir iekļautas vairākas juridiskās personas, kas līdz šim atbalstījušas Krievijas militāro un rūpniecības nozari. Pievienotie uzņēmumi piegādā svarīgus komponentus Krievijas ieroču rūpniecībai un dronu izgatavošanai vai ir saistīti ar dronu iegādi. Šīm sankcionētajām juridiskajām personām ir noteikti plašāki eksporta ierobežojumi attiecībā uz divējādas lietojamības precēm un tehnoloģijām, piemēram, bezpilota lidaparātu ražošanai nepieciešamajām tehnoloģijām, ko var izmantot militāriem mērķiem, militārai ražošanai vai Krievijas aizsardzības un drošības sektoru stiprināšanai. Vairākas sankcionētās juridiskās personas ir reģistrētas tādās valstīs kā Indija, Ķīna, Kazahstāna, Taizeme, Turcija.
Dzelzs un tērauda importa partnervalstu sarakstam ir pievienota Apvienotā Karaliste, tāpat kā Šveice un Norvēģija 12. sankciju paketes ietvaros. Iekļaušana partnervalstu sarakstā nozīmē, ka šīs valstis ir ieviesušas līdzīgus ierobežojumus dzelzs un tērauda importam kā ES. Tāpēc attiecībā uz Regulā (ES) 833/2014 uzskaitītajiem dzelzs un tērauda produktiem nav nepieciešams sniegt pierādījumu par valsts izcelsmi, ja tos importē no Apvienotās Karalistes vai citām partnervalstīm.
Starp 12. un 13. sankciju paketi ES Padome šā gada 12. februārī pieņēma Regulu (ES) 2024/576, ar ko groza Regulu (ES) 833/2014, nosakot centrālā vērtspapīru depozitārija tiesības un pienākumus saistībā ar iesaldētajiem Krievijas Centrālās bankas aktīviem un rezervēm. Šī regula ir nākamais solis politiskajā procesā, kas vērsts uz to, lai Krieviju piespiestu segt Ukrainas atjaunošanas izmaksas.
Tādējādi no šā gada 15. februāra centrālie vērtspapīru depozitāriji, kuru turējumā ir iesaldētie Krievijas Centrālās bankas aktīvi un rezerves, kuru kopējā vērtība pārsniedz 1 miljonu eiro, attiecībā uz naudas atlikumiem, kas uzkrājas ierobežojošo pasākumu dēļ, piemēro šādus noteikumus:
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuEiropas Savienības zilā karte ir termiņuzturēšanās atļaujas īpašs veids, uz ko var pretendēt augsti kvalificēti ārzemju specialisti. Šajā rakstā – par būtiskajām atšķirībām nosacījumos un uzturēšanās tiesību iegūšanas procesā.
Kādi ir ārpakalpojuma grāmatveža pienākumi atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas (NILLTPFN) likumam, ja pakalpojumu sniedz tikai saistītām kapitālsabiedrībām? Uz šo jautājumu drīzumā atbildēs Eiropas Savienības Tiesa (EST), pie kuras šā gada 4. janvārī vērsās Latvijas Republikas Senāta Administratīvo lietu departaments (“Senāts”).
Iepriekš jau esam aplūkojuši UIN piemērošanas aspektus darījumos ar uzņēmumiem, kas iekļauti zemu nodokļu vai beznodokļu valstu un teritoriju sarakstā. Šajā rakstā – par kārtējām saraksta izmaiņām un par transfertcenu (TC) nozīmīgo niansi.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).