Šā gada 5. jūlijā stājās spēkā ES Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna atbalsta programmas “Finanšu instrumenti komersantu digitālās transformācijas veicināšanai” īstenošanas noteikumi. Programmas mērķis ir veicināt komersantu digitālo pārveidi, attīstību un apgrozījuma apjoma pieaugumu, atbalstot uz produktivitātes pieaugumu vērstus ieguldījumus uzņēmējdarbības digitālās informācijas rīkos. Atbalsta mērķa grupa ir Latvijā reģistrēti komersanti neatkarīgi no lieluma. Šajā rakstā – sīkāk par šo atbalsta programmu.
Lai gan šīs programmas regulējums ir jau spēkā, sabiedrība “Altum” vēl nepieņem pieteikumus atbalsta programmai. Tomēr, ņemot vērā regulējuma noteiktos mērķus attiecībā uz atbalstāmo aktivitāšu apjomu 2023. gadā, varam secināt, ka nākamā gada laikā “Altum” aktīvi strādās ar šo atbalsta programmu un pieteikumu pieņemšana varētu sākties jau šogad. Tādēļ tagad ir īstais laiks uzņēmumu vadītājiem apzināt un apdomāt atbalsta saņemšanas iespējas.
Atbalsts būs pieejams aizdevuma veidā, ko izsniedz “Altum”, ar iespēju dzēst daļu pamatsummas kapitāla atlaides veidā, izpildot digitālās attīstības ceļa kartes nosacījumus. “Altum” varēs piešķirt kapitāla atlaidi līdz 35%. Minimālais plānotā aizdevuma apmērs ir 100 000, bet maksimālais – 7 miljoni eiro. Aizdevuma atmaksas termiņš ir noteikts līdz desmit gadiem. Atbalstu sniedz projektu īstenošanai Latvijā un tam jābūt saistītam ar investīciju mērķi.
Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, komersantiem būs jāveic sākotnējais brieduma tests un no Eiropas digitālo inovāciju centra jāsaņem digitālās attīstības ceļa karte.
Atbalstu varēs saņemt vienai vai vairākām šādām atbalstāmām darbībām:
Lai gan regulējumā nav sniegti piemēri tradicionālo procesu digitalizācijai, mūsuprāt, par atbalstāmām darbībām varētu tikt uzskatītas, piemēram, šādas darbības:
Ja uzņēmums vēlas nevis digitalizēt, bet automatizēt finanšu/grāmatvedības procesus, tad, mūsuprāt, atbalstam varētu kvalificēties šādi automatizācijas risinājumi:
Vienlaikus regulējums paredz, ka šādu darbību izmaksas netiks uzskatītas par attiecinātām izmaksām:
Vēršam lasītāju uzmanību, ka atbalsts nebūs pieejams atsevišķām nozarēm, piemēram, finanšu un apdrošināšanas darbībai, atkritumu apglabāšanas poligoniem (būs izņēmumi, kad atbalsts tiks sniegts arī šai nozarei), operācijām ar nekustamo īpašumu.
Arī citās dalībvalstīs, tostarp Lietuvā, jau ir vai tuvākajā laikā kļūs pieejami atbalsta instrumenti komersantu procesu digitalizācijai/automatizācijai. Tāpēc gadījumā, ja jūsu uzņēmums ietilpst starptautiskā uzņēmumu grupā un digitalizācijas jautājumi ir aktuāli arī citos grupas uzņēmumos, mēs iesakām vērtēt Latvijā un ārvalstīs pieejamās atbalsta programmas kopsakarā. Tas palīdzēs saprast, vai ir iespēja izmantot atbalstu uzreiz vairākās valstīs, vai vienā valstī izstrādātos digitalizācijas projektus var izmantot arī ārvalstīs un kurā valstī būtu jūsu biznesam piemērotākie atbalsta saņemšanas nosacījumi.
PwC ESG komandas eksperti Latvijā cieši sadarbojas ar PwC uzņēmumu tīkla pārstāvjiem ārvalstīs, lai pētītu šādus jautājumus. Ja jums ir jautājumi par atbalsta programmām Latvijā vai ārvalstīs, lūdzam sazināties ar Alīnu Ruskovu. Mūsu komandā ir eksperti, kas nodarbojas ar digitalizācijas/automatizācijas rīku ieviešanu, un mēs labprāt jums palīdzēsim šajā jautājumā.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuIepriekšējā rakstā aplūkojām ESG izmaksu kategorijas un uzsvērām, ka ne vienmēr ir pareizi uzņemties izdevumus pēc to piederības principa un sadalīt tos vienmērīgi starp visiem grupas uzņēmumiem. Šajā rakstā turpinām analizēt iemeslus.
Izklaides un mediju (I&M) nozares globālie ieņēmumi pērn ievērojami apsteidza pasaules ekonomikas vispārīgo izaugsmi. Pēc 2020. gadā pieredzētā 2,3% krituma, ko izraisīja pandēmija, I&M ieņēmumi 2021. gadā palielinājās par 10,4% – no 2,12 triljoniem līdz 2,34 triljoniem USD. Nozarei kļūstot digitālākai un mobilākai, kā arī arvien vairāk uzmanības veltot jauniešu auditorijai, izaugsmi pamatā veicina virtuālā realitāte (VR), videospēles un reklāma digitālajā vidē. Šie secinājumi izriet no PwC 23. gadskārtējās analīzes “Global Entertainment and Media Outlook 2022–2026”, kura prognozē patērētāju un reklamētāju tēriņus 52 valstīs un teritorijās.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).