Darba devēja tēls kļūst par arvien izšķirošāku faktoru talantu piesaistē un noturēšanā. Tomēr uzticēšanās dinamika mainās, cilvēki arvien vairāk novērtē personiskus ieteikumus un rekomendācijas, ko spilgti demonstrē sociālie mediji. Tādai pašai ziņai uzņēmuma sociālajos medijos un darbinieka privātajā profilā būs atšķirīgs tonis, sasniegtspēja un pienesums. Vidēji personīgā jeb darbinieka radītā publikācija var sasniegt iesaistes līmeni, kas ir 2–3 reizes augstāks nekā uzņēmuma publikācijai, pateicoties personiskajiem kontaktiem un lielākai uzticamībai.
Pēdējā laikā sociālajos medijos arvien biežāk var pamanīt, ka uzņēmumi sāk ieviest praksē t.s. Employee Advocacy programmas, kas ir strukturēta iniciatīva ar mērķi mudināt uzņēmuma darbiniekus stāstīt par uzņēmuma zīmolu un vērtībām, balstoties uz savu individuālo pieredzi un izmantojot savus personīgos kanālus, īpaši sociālos medijus. Galvenā ideja ir piešķirt vēstnešu statusu darbiniekiem, kuri stāsta par savu pieredzi, tādā veidā palielinot gan savu, gan uzņēmuma redzamību.
Veiksmīgi īstenot Employee Advocacy programmu ir izdevies vairākiem uzņēmumiem, piemēram, vadošajam inovāciju uzņēmumam Salesforce. Uzņēmums savu darba devēja tēla stratēģiju būvē ap šo iniciatīvu, mudinot darbiniekus dalīties savā pieredzē, izmantojot mirkļbirku #SalesforceOhana. Šī kampaņa palīdz demonstrēt uzņēmuma daudzveidīgo un iekļaujošo vidi, kā arī akcentē karjeras izaugsmes iespējas ar katra darbinieka autentisko balsi. Būtiski ir arī tas, ka darbinieki izmanto savas personīgi uzņemtās fotogrāfijas, radot ierakstus sociālajos medijos, kas piešķir ziņai lielāku autentiskumu, rada emocionālo rezonansi ar auditoriju un veicina spēcīgāku saikni, salīdzinot ar korporatīvajiem attēliem. Būtiski pieminēt, ka šādi ieraksti ar personīgo attēlu daudz labāk darbojas LinkedIn. Šīs platformas algoritmam ir tendence piešķirt prioritāti šāda veida ziņām, kas rada lielāku iesaisti.
Tepat Baltijā arī visiem zināmais uzņēmums Bolt dalās ar savu pieredzi, iesaistot kolēģus Employee Advocacy programmā. Neizmantojot nekādas ārējās platformas, tikai privāto Slack grupu un Excel dokumentu, uzņēmums sasniedza iespaidīgus rezultātus: 40 vēstneši izveidoja 326 ziņas un kopā ieguva 28 000 jaunus sekotājus LinkedIn platformā. Ja šī aktivitāte būtu jāizsaka reklāmas izdevumos, tad reklāmas vērtība būtu 23 000–37 000 eiro. Šie rezultāti ne vien apstiprina programmas efektivitāti, bet arī sniedz spēcīgu argumentu vadības komandai attiecībā uz aktivitātes nozīmīgumu. Tomēr uzņēmuma komanda saskārās ar problēmu saglabāt konsekventu iesaistīšanos, jo dalībnieku motivācija bija atšķirīga. Kopumā Bolt realizētā programma kalpo kā pārliecinošs piemērs tam, cik nozīmīgi ir uzņēmuma iekšējie vēstneši, kas pārsniedz tradicionālos reklāmas centienus un nodrošina daudzsološus rezultātus.
Tendence, ka cilvēki uzticas cilvēkiem vairāk nekā uzņēmumiem, kļūs arvien izteiktāka, tāpēc tā jāizmanto, lai veiksmīgāk pārvaldītu darba devēja zīmola stratēģiju. Uzņēmumiem jāapzinās, ka autentiska komunikācija rada daudz lielāku ticamību nekā ļoti noslīpētas korporatīvas ziņas. Uzņēmumiem būtu jāmudina darbinieki dalīties ar savu pieredzi, vienlaikus nodrošinot pozitīvu darba vidi, kas viņus dabiski iedvesmotu kļūt par vēstnešiem.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuAugošās darba tirgus prasības gan vietējā, gan starptautiskā līmenī liek darba devējiem skaidri apzināt personāla politikas uzlabojumus, kas piesaistīs un noturēs šodienas darbaspēku. Taču talantu piesaistes stratēģijas, mākslīgā intelekta satura veidošanas rīku ieviešana, darbinieku vajadzību izprašana un apmierināšana – tā ir tikai aisberga virsotne. Līdz ar lielākiem izaicinājumiem samazināt darbaspēka mainību un veidot iekļaujošu un uz izaugsmi orientētu darba vidi, uzņēmumiem jāvelta arvien vairāk pūļu, lai apzinātu esošās tirgus tendences un veidotu savu piedāvājumu. Šajā rakstā iepazīstināsim lasītājus ar atziņām no PwC ASV veiktā pētījuma “Workforce Radar”, kas aptver uzņēmumus no visa PwC sadarbības tīkla, un ar 2024. gada aprīļa aptaujas “Hopes and Fears 2024” rezultātiem, kurā piedalījās vairāk nekā 20 tūkstoši darbinieku, uzņēmumu vadītāju un personāla nodaļas vadītāju.
Šā gada augustā jau informējām MindLink abonentus, ka septembrī Valsts ieņēmumu dienests (VID) plāno sākt masveida paziņojumu izsūtīšanu, lai aicinātu iedzīvotājus pārskatīt savus ienākumus un deklarēt tos pilnā apmērā. Tas ir viens no soļiem, ko VID veic ēnu ekonomikas apkarošanas plāna ietvaros. Šajā rakstā apskatīsim, kā praktiski norisinās šī iniciatīva un kam būtu vērts pievērst uzmanību.
“Nepieņem darbā sevi!” ir kampaņveidīgs sauklis, kas šoruden skaļi izskan Ziemeļvalstīs, lai brīdinātu darba devējus neļauties kārdinājumam pieņemt darbā tikai sev līdzīgos un mudinātu raudzīties plašāk pēc nepieciešamajiem talantiem. Rakstā tiek izgaismotas aizspriedumu izpausmes un sekas kandidātu atlases procesā, izvirzīti dažādībai atvērtas un iekļaujošas rekrutēšanas argumenti ES jaunāko demogrāfisko tendenču kontekstā, kā arī sniegti konkrēti ieteikumi vadlīnijām un darbībām rekrutēšanas procesā.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).