Digitālā transformācija ir radījusi ne tikai iespējas, bet arī jaunas izvēles uzņēmumiem visā pasaulē. Viens no aktuālākajiem jautājumiem ir e-rēķinu ieviešana, kas piedāvā būtiskas priekšrocības – izmaksu samazināšanu, procesu automatizāciju un precizitātes uzlabošanu. Tomēr e-rēķinu ieviešana var būt arī izaicinājuiem pilna, un uzņēmumiem ir jāizvēlas, vai izstrādāt iekšēju risinājumu vai izmantot ārpakalpojumus. Šajā rakstā aplūkosim abu pieeju būtību, priekšrocības un izaicinājumus, lai palīdzētu uzņēmumiem pieņemt pārdomātu lēmumu.
Izvēloties iekšējo risinājumu, uzņēmumi iegūst pilnīgu kontroli pār e-rēķinu procesiem. Tas nozīmē:
Tomēr šī pieeja nav bez izaicinājumiem. Iekšējās sistēmas izstrādei un uzturēšanai nepieciešamas ievērojamas investīcijas zināšanās, laiks un resursi. Uzņēmumam ir jāpārvalda ne tikai tehnoloģijas, bet arī jāsaprot vietējās normatīvās prasības un nodokļu noteikumi. Lai sasniegtu pilnīgu atbilstību, īpaši, ja darījumi tiek veikti dažādās jurisdikcijās, nepieciešama specializēta pieredze.
E-rēķinu ārpakalpojumu izmantošana nodrošina uzņēmumiem iespēju:
Tomēr ārpakalpojumiem var būt ierobežojumi, piemēram, mazākas pielāgošanas iespējas. Daži risinājumi ir veidoti universālai lietošanai, un tie var neapmierināt īpašās vajadzības uzņēmumiem ar sarežģītām darbplūsmām.
Ārpakalpojumi var būt optimāla izvēle šādos gadījumos:
Lai pieņemtu pareizo lēmumu, ir svarīgi veikt detalizētu izmaksu un ieguvumu analīzi:
Iekšējais risinājums ir piemērots uzņēmumiem, kuriem ir pietiekami resursi un vēlme pilnībā kontrolēt e-rēķinu procesu. Ārpakalpojumi savukārt ir lielisks risinājums uzņēmumiem, kuri vēlas ātru un izmaksu ziņā efektīvu pieeju bez papildu sloga.
Neatkarīgi no izvēles, gan iekšējie risinājumi, gan ārpakalpojumi sniedz iespēju uzlabot finanšu procesu efektivitāti, nodrošināt atbilstību normatīvajiem aktiem un veicināt uzņēmuma izaugsmi. Svarīgi ir izvēlēties pieeju, kura vislabāk atbilst jūsu uzņēmuma specifikai un ilgtermiņa mērķiem.
Izvēle starp kontroli un vienkāršību ir jūsu rokās – pieņemiet gudru lēmumu!
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuE-rēķinu izmantošana kļūst par nozīmīgu rīku uzņēmumos visā pasaulē, veicinot efektivitāti, samazinot kļūdu iespējamību un nodrošinot atbilstību nodokļu regulējumam. Tomēr uzņēmumiem, kas izvēlējušies grāmatvedības funkcijas deleģēt ārpakalpojumu sniedzējiem, rodas jautājumi par to, kam jāuzņemas atbildība par e-rēķinu ieviešanu un pārvaldību. Šajā rakstā aplūkotas galvenās lomas, atbildības un sadarbības principi, kas palīdzēs uzņēmumiem veiksmīgi ieviest e-rēķinu sistēmu.
Digitālajā laikmetā, kur tehnoloģijas kļūst par pamatu biznesa procesu pārveidei, e-rēķinu un mākslīgā intelekta (MI) sinerģija piedāvā plašu potenciālu efektivitātes, precizitātes un atbilstības uzlabošanai. Taču līdz ar straujo MI tehnoloģiju attīstību pieaug arī nepieciešamība pēc skaidriem normatīviem, kas nodrošina ētisku praksi un datu aizsardzību. Šajā rakstā aplūkosim, kā e-rēķinu un MI tehnoloģiju integrācija maina uzņēmējdarbību, kādi ir galvenie izaicinājumi un kas organizācijām jāņem vērā, pielāgojoties mainīgajai normatīvajai videi.
Tā kā ietekmes puses arvien vairāk sagaida, ka organizācijas demonstrēs savu apņemšanos īstenot ilgtspējīgu un ētisku darbību, uzņēmumi pievēršas inovatīviem digitālajiem rīkiem, lai atvieglotu savu ar ilgtspēju saistīto mērķu izpildi. Viens no šādiem rīkiem ir elektroniskie rēķini (e-rēķini). Lai gan e-rēķini var šķist tikai operatīva funkcija, tai ir pārsteidzoši svarīga loma ilgtspējas kontekstā, palīdzot organizācijām uzlabot ilgtspēju un stiprināt pārvaldību.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).