Ar Baltkrievijas vienpusēju lēmumu no šā gada 1. jūnija tiks apturēta nodokļu konvenciju ar 27 valstīm atsevišķu pantu darbība. Šajā rakstā – par Baltkrievijas-Latvijas konvencijas statusu un skarto valstu sarakstu.
Sarakstā ir iekļauta arī Latvija. Baltkrievija apturēs trīs konvencijas pantu darbību:
Šo pantu darbības apturēšana nozīmē, ka tiks pārtraukta tajos ietverto nodokļu atvieglojumu piemērošana abu valstu rezidentiem.
Līdzīgu darbību jau ir veikusi Krievijas Federācija, 2023. gada 8. augustā vienpusēji apturot nodokļu konvenciju ar 37 valstīm (arī Latviju). Tobrīd gan šim lēmumam nebija ietekmes, jo Latvija jau bija apturējusi savu konvenciju ar Krieviju 2022. gada 16. maijā. Ar 2024. gada 1. janvāri Latvijas-Krievijas konvencija ir oficiāli zaudējusi spēku.
Jāatzīmē, ka līdztekus nodokļu konvenciju daļējai apturēšanai Baltkrievija ir paziņojusi par ieturējuma nodokļa celšanu dividendēm un līdzīgam ienākumam sarakstā iekļauto valstu uzņēmumiem, kas Baltkrievijā darbojas bez pastāvīgās pārstāvniecības. Ar 2024. gada 1. aprīli šādiem uzņēmumiem nodoklis tiks paaugstināts no 15% uz 25%.
Saskaņā ar Baltkrievijas valdības paziņojumu izmaiņas gan uz nodokļu konvenciju daļēju apturēšanu, gan uz ieturējuma nodokļa likmes palielināšanu ir paredzētas līdz 2026. gada 31. decembrim.
Baltkrievijas valdības 13. martā publicētajā sarakstā ir iekļautas 27 valstis: Austrija, Beļģija, Bulgārija, Horvātija, Kipra, Čehija, Dānija, Igaunija, Somija, Francija, Vācija, Ungārija, Īrija, Itālija, Latvija, Lietuva, Nīderlande, Ziemeļmaķedonija, Polija, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Spānija, Zviedrija, Šveice, Apvienotā Karaliste, Amerikas Savienotās Valstis.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumu2023. gada 29. jūnijā stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2023/1115, ar ko paredz noteikumus par to, kā Savienības tirgū darīt pieejamas un kā eksportēt no Savienības konkrētas ar atmežošanu un meža degradāciju saistītas pirmpreces un izstrādājumus, un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 995/2010.
Mēdz būt gadījumi, kad uzņēmumam nav skaidrs, vai darījums, kurā tas iesaistās, ir uzņēmuma pāreja. To ir svarīgi noskaidrot, lai apzinātu virkni potenciālu risku, tostarp pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksāšanas saistības. Ja ir notikusi uzņēmuma pāreja, tad darījumam nav piemērojams PVN, ja uzņēmuma ieguvējs ir reģistrēts PVN maksātājs un tiek turpināta saimnieciskā darbība, kas nav saistīta ar uzņēmuma izpārdošanu vai komercsabiedrības likvidēšanu.
Saskaņā ar UIN likumu uzņēmumam katrā taksācijas periodā jāizvērtē, vai tam ir radušies izdevumi, kas saistīti ar reprezentatīvā auto iegādi un uzturēšanu. Šajā rakstā atgādināsim, kā nosakāma reprezentatīvā auto vērtība un kādas izmaksas veido UIN objektu, kā arī apskatīsim jauno UIN piemērošanas kārtību ilgstoši lietotiem reprezentatīviem auto, kas ir spēkā no šā gada 1. janvāra.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).