Darbaspēka tirgū cīņa par labākajiem darbiniekiem nekad nav bijusi tik sīva kā šobrīd. Efektīva darba devēja zīmola stratēģija, kas pieskaņota jūsu uzņēmuma vērtībām, kultūrai, darba videi un labumu grozam, palīdzēs jums apsteigt konkurentus. Uzņēmumi ar spēcīgu darba devēja zīmolu ne tikai piesaista vairāk amata pretendentu, bet arī pieejamais loks ir augstākas kvalitātes, līdz ar to uzlabojas atlase un samazinās darbinieku mainība.
Piesaistīt labākos darbiniekus kļūst arvien grūtāk sīvās konkurences dēļ. Pētījumi rāda, ka 46% rekrutētāju savu lomu saredz vairāk kā mārketingu, jo cilvēki kļūst arvien izvēlīgāki attiecībā uz to uzņēmumu darba kultūru un reputāciju, kuros viņi gribētu strādāt. Spējīgi darbinieki izvēlas uzņēmumus, kas palīdzēs viņiem veidot karjeru, tāpēc laba reputācija var ietekmēt viņu lēmumu pieteikties. Darba meklētāji apzinās, ka viņu uztvere un tirgus vērtība būs atkarīga no tā uzņēmuma reputācijas, kurā viņi strādā. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem, kam labas reputācijas veidošana un uzturēšana ir prioritāte, palielinās izredzes piesaistīt labākos darbiniekus.
Mūsdienu digitālajā laikmetā informācija sociālajos tīklos tiek publicēta zibenīgi. Ātri izplatās arī runas, un darbinieku teiktajam par savu uzņēmumu ir būtiska loma, veidojot priekšstatu par to kā darba devēju. Darba devēja zīmola jēga ir radīt pozitīvu un pārliecinošu tēlu, kas rezonē ar potenciāliem kandidātiem un, vēl svarīgāk, ar pašreizējiem darbiniekiem. Ja viņi jūtas apmierināti un uzņēmumam piederīgi, tad palielinās varbūtība, ka viņi uzrādīs labākus rezultātus, ieteiks uzņēmumu savai ģimenei, draugiem un paziņām, un darbosies kā zīmola vēstnieki. Cilvēki uzticas paziņu ieteikumiem vairāk nekā zīmoliem un to reklāmām. Pētījumi rāda, ka darbiniekiem uzticas pat trīsreiz vairāk nekā darba devējiem. Tāpēc ir svarīgi atspoguļot jūsu zīmola vērtības un uzņēmuma kultūru tādā veidā, kas rezonē ar jūsu darbiniekiem.
Viena iespēja ir veikt darbinieku aptaujas. Aptauja palīdz jums ievākt informāciju no darbiniekiem, lai saprastu, kā viņi uztver jūsu uzņēmumu, tā kultūru un vērtības, kā arī ļauj viņiem izstāstīt savu pieredzi. Aptaujas rezultāti var palīdzēt jums gūt priekšstatu par uzņēmuma unikālajām iezīmēm, kas to atšķir no konkurentiem un kuras var izmantot darba devēja zīmola stratēģijas izstrādē. Otra iespēja ir nevis ievākt anonīmas individuālās atbildes, bet organizēt darbinieku fokusgrupas. Šādās grupās dažādu nodaļu darbinieki ar dažādu pieredzi un lomām var sanākt kopā un savstarpēji mijiedarboties. Šis formāts sniedz kvalitatīvus datus, jo dalībnieki izstāsta savu personīgo pieredzi un padziļināti izpēta dažādus viedokļus un attieksmi.
Investēšana darba devēja zīmolā atspoguļo uzņēmuma apņemšanos sekmīgi darboties nākotnē. Tādi pasākumi kā darbinieku aptaujas, intervijas, sociālo tīklu aktivitātes un zīmola vēstnieku programmas diez vai izraisīs pēkšņu amata pretendentu skaita pieaugumu, jo cilvēku uzticība rodas ar laiku un uzņēmumam ir jāveido laba reputācija. Tomēr ilgtermiņā investēšana darba devēja zīmolā var pavērt jaunas iespējas un nodrošināt spēcīgu zīmola atpazīstamību.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuKamēr regulējums par platformu darbu vēl nav pieņemts, Eiropas Savienības (ES) likumdevēja un ES Tiesas juridiskie ietvari dzīvo paralēlas dzīves. Aizvadītajā martā ir iezīmējušies jauni, taču vienlaikus vienojoši atskaites punkti no abiem virzieniem, un acīgākie var sākt meklēt atbildi uz jautājumu, vai platformu darbinieki (ēdiena piegādātāji) ir darbinieki vai pašnodarbinātie.
Pērn novembrī tika publicēts spriedums lietā Nr. SKC-165/2023. Lai gan tas nerisina iepriekš gluži neatklātus juridiskus jautājumus, darbinieku nosūtīšanas tēma apvienojumā ar konkrētā prasījuma vērā ņemamo apmēru rada nepieciešamību spriedumu analizēt detalizētāk. Spriedumā vērtēto samaksas komponenšu skaits ļauj vienuviet apkopot un izvērtēt būtiskus darbinieku samaksas jautājumus darbinieku nosūtīšanas gadījumā.
52% uzņēmumu vadītāju ir atzinuši darbinieku un prasmju trūkumu kā kritisku faktoru, kas ietekmē uzņēmuma darbības rezultātus. Uzņēmumi objektīvi saskaras ar atbilstoša darbaspēka un nepieciešamo prasmju trūkumu, ko straujā tehnoloģiskā attīstība tikai pastiprinās. Stāvokli vēl vairāk pasliktina darbinieku iesaistes un lojalitātes mazināšanās un lielā gatavība mainīt darba vietu, ja netiek nodrošināts kāds no kritiskajiem faktoriem, tostarp jēgpilns darbs un profesionālās izaugsmes iespējas. Līdz ar to par prioritāti uzskatāma ne tikai jaunu talantu piesaiste, bet arī esošo darbinieku izaugsme.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).