Šā gada 1. janvārī Apvienotā Karaliste (“AK”) izstājās no ES un turpmāk atbilst “trešās valsts” definīcijai. AK iestājās Eiropas Kopienā 1973. gada 1. janvārī un pēc 47 gadiem dalībvalsts statusā ir pirmā, kas formāli izstājusies no ES. Brexit radītās izmaiņas ietekmē ne tikai nodokļu, imigrācijas un tirdzniecības nozares, bet arī Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas (“NILLTPFN”) likuma darbību.
AK ir ieviesusi 2018. gada 30. maija Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/843 nepieciešamās prasības par faktisko īpašumtiesību pārredzamību, komunikāciju starp atbilstības darbiniekiem un Eiropas Centrālo banku, politiski nozīmīgu personu identifikāciju un riska noteikšanu trešajās valstīs.
AK ir atteikusies ieviest 2018. gada 23. oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2018/1673 (turpmāk “6AMLD”), kura stājās spēkā 2020. gada 3. decembrī, pamatojot to ar faktu, ka AK NILLTPFN regulējums jau atbilst 6AMLD un vairākos noteikumos ir pat attīstītāks. Turpretī ES ir paudusi striktu nostāju pret AK uzņēmumiem ES, atgādinot, ka visiem uzņēmumiem, kas darbosies ES, jābūt 6AMLD atbilstīgiem.
Jāuzsver, ka 6AMLD ietver nosacījumus, kuros attiecībā uz darījumiem ar trešajām valstīm jāpiemēro augstāki drošības standarti, lai mazinātu riskus, kas varētu būt saistīti ar finanšu līdzekļu pārskaitījumiem un klientu identifikāciju, kā arī citām darbībām.
AK no pilnīgas atbilstības 6AMLD šķir tikai viens noteikums par korporatīvo atbildību gadījumos, kad netiek novērsta naudas atmazgāšana. 6AMLD ļauj saukt pie atbildības juridisko personu, ja tā nav veikusi pietiekamu kontroli vai uzraudzību, kas pieļāvusi naudas atmazgāšanu. Lai gan AK likumvidē pastāv korporatīvās kriminālatbildības princips, to būtu nepieciešams paplašināt, iekļaujot tajā arī nespēju novērst pārkāpumus.
Pirms izstāšanās no ES AK veica papildinošas izmaiņas NILLTPFN regulējumā, kas stājās spēkā 2020. gada 6. oktobrī un būs jāņem vērā ES uzņēmumiem, kas darbojas AK:
Pašlaik ES regulējums nosaka, ka darījumos ar finanšu līdzekļu pārskaitījumiem starp ES un AK preču pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem jānodrošina informācija par konkrētiem dokumentiem no oficiāliem avotiem (piemēram, publiskiem reģistriem) un ES likuma subjekts var veikt standarta klienta izpēti. Riska līmeņa nosacījumi turpmāk mainīsies, jo AK ir trešā valsts, tādēļ jāveic klienta padziļinātā izpēte.
Secināms, ka klientu izpētes process būs ilgāks un varētu paildzināt tirdzniecības procesu, taču pozitīvais aspekts ir jaunu tehnoloģiju attīstība klientu identifikācijas un izpētes jomā, kas atvieglos sadarbību starp AK un ES.
Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com
Uzdot jautājumuŠis gads aizritējis Covid-19 zīmē, pandēmijai aizēnojot tādu būtisku notikumu, par ko pēdējais laiks atcerēties: Apvienotās Karalistes (“AK”) izstāšanās no ES. Šajā rakstā – par būtiskajām izmaiņām AK pilsoņu nodarbināšanā Latvijā pēc Brexit.
Mēs izmantojam sīkdatnes vietnes funkcionalitātes nodrošināšanai un satura kvalitātes uzlabošanai. Sīkdatnes bez kurām vietne nespēj funkcionēt ir vienmēr ieslēgtas, pārējās var brīvi ieslēgt/izslēgt izmantojot šo konfigurācijas paneli. PwC nepārdod Tavus datus trešajām personām.
Noklikšķinot uz “Apstiprināt visas sīkdatnes”, Tu piekrīti visu sīkdatņu veidu izmantošanai.
Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama sīkdatņu izmantošanas politikā..
Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas lietotāju autentifikācijas nodrošināšanai. Tās var bloķēt izmantojot pārlūka uzstādījumus, taču šādā gadījumā nebūs iespējams autentificēties.
Šīs sīkdatnes ļauj mums analizēt tīmekļa vietnes apmeklējumu, datu plūsmu avotus un mērtīt vietnes veiktspēju. Šīs sīkdatnes neuzglabā personiski identificējamu informāciju.
Sīs sīkdatnes palīdz mums pielāgot vietnes saturu Jūsu interesēm un uzlabo reklāmu kvalitāti (neļauj tām nepārtraukti atkārtoties, utt).