10.01.2017
Citas iespējas
Lejupielādēt Drukāt

Elektroniskie rēķini ES publiskā iepirkuma procedūrās (3/2/17)

Rēķinu apmaiņa elektroniskajā vidē nodrošina ātru un efektīvu datu apmaiņas plūsmu, kas ir ārkārtīgi svarīga no procesu organizācijas viedokļa gan privātajā, gan publiskajā sektorā. Diemžēl dalībvalstīs šobrīd tiek izmantoti vairāki starptautiskie, reģionālie un vietējie standarti, kas bieži vien nav savietojami, un to savstarpēja pielāgošana rada papildu izmaksas. Lai mazinātu šķēršļus pārrobežu tirdzniecībai, juridisko nenoteiktību un administratīvo slogu, kā arī standartizētu datu apmaiņas procesu, ir svarīgi noteikt vienotas prasības elektronisko datu apmaiņas jomā. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/55/ES (2014. gada 16. aprīlis) par elektroniskajiem rēķiniem publiskā iepirkuma procedūrās prasībām ar 2018. gada 27. novembri publiskajam sektoram ir jākļūst par elektroniskā rēķina lietotāju, kas savā ziņā ir būtisks solis ES elektronisko rēķinu apmaiņas procesa standartizācijā. Šajā rakstā – par direktīvas vadlīnijām.

Dalīties ar rakstu

Ja Jums ir kāds komentārs par šo rakstu, lūdzu, iesūtiet to šeit lv_mindlink@pwc.com

Uzdot jautājumu